دانش بی عمل مانند کمان بی زه است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 آذر 13

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام

زن

 انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب

محبوسی در اعماق دو زندان :زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن

اسیر دو کمند :کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افتراءات

مقهور دو فرهنگ ،فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام ازادی و بعنوان علم و تمدن و تساوی حقوق

و بالاخره فریاد گری بدون فریادرس و مجرمی بدون ارتکاب جرم  مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح

این عبارات رقت انگیز تصویر کوتاهی است از وضع زنان در سطح پهناور جهان

زنان در طول تاریخی بسیار غم انگیز و تاسف بار دارند

در چین قدیم پاهای دختران را از کودکی با باریکه ای از پارچه می بستند و در قالب فلزی قرار می دادند تا کوچک بماند و جذاب جلوه کند به همین جهت زن چینی با پیمودن مسیر کوتاهی خسته و عرق ریزان از نفس می افتاد و از حرکت وا می ماند

برای زن چینی ازدواج نوعی معامله بود که والدین دختران خود را به هر کسی که می خواستند در برابر دریافت هدیه و پول تسلیم می کردند و .....

در هندوستان زن یک موجود طفیلی برای شوهر محسوب می شد و برای او بعد از مرگ شوهر زندگی را جایز نمی شموردند و زن را در روز چهلم شوهر در اتش انداخته و می سوزاندند و بهترین زنان را زنانی می دانستند که پس از مرگ شوهرانشان خود را در اتش بیندازد و بسوزاند.

اما در مصر هر گاه اب رود نیل کم می شد دختر جوانی را زینت کرده در میان رود نیل می افکندند و غرق می کردند تا اب رود نیل زیاد شود .

در کلده و اشور رسم شوهر دادن دختران به این ترتیب بود که ان ها را به بازار برده برای فروش می بردند

دز جزیره العرب وجود دختر در یک خانواده ننگ بزرگی محسوب می شد و زنی که فرزند اولش دختر بود قدم او را نا مبارک می دانستند  قران کریم در ایه 58و59 سوره نحل وضع عربستان را اینگونه بیان می کند هنگامی که به یکی از انها این بشارت می رسید که نوزاد دختری برای تو پا به عرصه وجود گذاشته است چهره اش از شنیدن این سخن سیاه می شد و خشم و ناراحتی در نهادش موج می زد و از شرم و خجالت خود از مردم دور می شد یا ان دختر را با خواری و ذلت نگاه می داشت یا در خاک پنهانش می کرد اگاه باشید که اینها قضاوت و دید بدی دارند .

و نیز در ایه 9 سوره تکویر می فرماید : هنگامی که دختران زنده در گور شده مورد سوال- از طرف خداوند- قرار  گیرند که به چه گناهی کشته شده اند؟

در ممالیک به اصطلاح متمدن ان روز هم کاری که نسبت به زنان انجام می دادند کمتر از ملتهای وحشی نبود در روم زنانم از حق ارث محروم بودند و هیچگونه حق مراجعه به دادگاه را نداشتند

در یونان زن را موجودی پست و پلید و شیطانی می دانستند

در ایران هم رفتاری که نسبت به زنان انجام می دادند از رفتار دیگر ملل بهتر نبود  در این رابطه می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید

در کشورهای اسکاندیناوی یعنی سوئد و نروژ و دانمارک زن به طور کلی از حقوق اجتماعی و حق ارث محروم بود .

در فرانسه در سال 586 پس از بحثهای فراوان به این نتیجه رسیدند که زن نیز  انسان است ولی برای خدمتگزاری مرد افریده شده است

در قانون مدنی ناپلئون و قانون قدیم فرانسه برای ارث بردن زن شرایط بسیار زیادی وجود داشته و در نتیجه نود درصد زنان فرانسه از ارث محروم می شدند و در استرالیا و جزائر اقیانوسیه و افریقا زن را در ردیف حیوانات اهلی که از انها برای بدست اوردن منفعت و سود بیشتر باید بهره گرفت می شمردند و برای او زندگی طفیلی قائل بودند ( مناظره دکتر و پیر 454الی 457)

استاد بزرگوار علامه طباطبائی پس از اینکه نمونه هایی از رفتار  جوامع مختلف با (زن) در سطح جهان  و اعصار مختلف را نقل می کند می گوید : از انچه که ذکر شد این نتیجه به دست می اید که :

1)معتقد بودند (زن) انسانی است در افق حیوانات (انسان درجه دوم ) که اگر او را ازاد  بگذارند هرگز از شر و فساد او ایمن نمی توان بود و لذا باید همیشه تحت مراقبت باشد و زیر چتر تبعیت از مرد زندگی کند

2)زن را جزء جامعه انسانی نمیدانستند و او را مانند مسکن و غذا شیء ای می دانستند که جزء لوازم زندگی جامعه است

3)برای زن هیچ نوع حق اجتماعی که به نفع او باشد قائل نبودند .

4) برای ان ها با زن بر اساس غلبه قوی بر ضعیف شکل می گرفت و زن ها را برای انجام کارهای زندگی خود استخدام و به ان ها بعنوان یک خدمتگذار نگاه می کردند .

سپس اضافه می کند :این ها که ذکر کردیم دیدگاه ملت های غیر متمدن بود و اما ملتهای متمدن علاوه بر انچه که گفته شد می گفتند زن خلقتا ضعیف است و هرگز نباید دارای استقلال باشد و از شر  و فساد او هیچ وقت نباید ایمن بود .

انچه که تا کنون گفته شد تاریخ زن قبل از اسلام است و اما تاریخ و چگونگی زندگی زن بعد از اسلام را با توفیق خداوند  بعدا مورد بحث و بررسی قرار خواهیم  داد 

لازم به ذکر است که این مطالب با استفاده از کتاب جایگاه بانوان در اسلام  بقلم استاد گرامی حضرت ایت الله العظمی نوری همدانی  به نگارش در امده است

خدایا در ظهور اقا امام زمان تعجیل بفرما 


 نوشته شده توسط مهدی زارع در جمعه 85/10/29 و ساعت 4:54 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام

بدون مقدمه می رم سر اصل مطلب غدیری کیست و چگونه می توانیم غدیری باشیم  دیروز در تلویزیون دیدم که اخبار گفت اولین زن راننده اتوبوس در تهران شروع بکار کرد و در برنامه دیگر حدود 10 دقیقه با این زن بعنوان اولین زن راننده اتوبوس شهری مصاحبه نمود واقعا جای بسی ناراحتی است که صدا و سیمایی که قرار است به عنوان بلند گوی اسلام باشد در هفته ولایت  اینگونه برنامه ها پخش می کند واقعا ایا ولایی بودن فقط  به این است که در ایام شهادتها گریه کنیم و در اعیاد بخندیم و شیرینی پخش کنیم و به هر صورت شرعی یا غیر شرعی بگیم و بخندیم   واقعا خجالت  دارد و وای بر غیرت ایرانیان و مسلمانان مخصوصا  مسوولین اتوبوسرانی و صدا و سیما  زنی که چون گوهر باید از او مراقبت شود اینگونه او را در معرض هر کس و ناکس گذاشتن و به این عمل هم افتخار کردن واقعا خجالت دارد ولایی کسی است که غیرت داشته باشد  مگر شغل قحطی است که باید زنان راننده  اتوبوس شوند به نظر بنده این بزرگترین توهین به شخصیت زن است و در واقع سوء استفاده از زنان به اسم ازادی و ترقی و پیشرفت است   این به نوعی فرار از مسوولیت توسط مردان است که به اسم ازادی انجام می گیرد  واقعا همانگونه که استادمان گفته زن  مظلومی به درازای تاریخ و پهنای گیتی  است 

زن انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب

محبوسی در اعماق دو زندان :زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن

اسیر دو کمند :کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افتراءات

مقهور دو فرهنگ ،فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام ازادی و بعنوان علم و تمدن و تساوی حقوق

و بالاخره فریاد گری بدون فریادرس و مجرمی بدون ارتکاب جرم مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح

این عبارات رقت انگیز تصویر کوتاهی است از وضع زنان در سطح پهناور جهان است متاسفانه با فاصله ای که ما از اموزه های دینی می گیریم ما هم با دیگران در این ظلمها شریک خواهیم شد

پس بیاییم واقعا ولایی فکر کنیم و زندگی و فرمایشات ان بزرگواران را  در مقام عمل سر لوحه اعمال خود قرار دهیم و غدیری بودن خود را در مقام عمل ثابت کنیم

خدایا درظهور اقا امام زمان تعجیل بفرما

یا حق  


 نوشته شده توسط مهدی زارع در جمعه 85/10/15 و ساعت 8:43 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نورالهدی
مهدی زارع
کوچک همه محبان اهل بیت (ع)هستم و همه افتخارم سربازی اقا امام زمان(عج) در حوزه علمیه می باشد. چون هدف نشر مطالب است هر گونه کپی برداری از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع هم اشکالی ندارد

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 295434
جستجو در صفحه

لینک دوستان
بندیر
شلمچه
صفای دل
کربلای جبهه ها یادش بخیر... !
نکته های زندگی
بانو
پاک دیده
آدمکها
عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو:مشاوره ،مقاله ،دانلود آهنگ و عکس.
پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h
افلاکیان
_..-- وب نامه --.._
شیعه مذهب برتر
عطر گل یاس
گاهنامه نماز
وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
حکومت اسلامی
ولایت
و خدایی که در این نزدیکیست
مجله نسل جوان
دنیا به روایت یوسف
جاده خدا
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه
بازی بزرگان
وسوسه عقل
در هوای دوست
مسجد و کلیسا - mosque&church
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
4. پایگاه اطلاع رساتی دفتر حضرت ایت الله العظمی تبریزی
پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله فاضل لنکرانی
پایگاه رسمی دفتر ایت الله العظمی مکارم شیرازی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت ایت الله صافی گلپایگانی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایت الله العظمی نوری همدانی
مرکز پاسخ به پرسشها (حوزه علمیه قم)
مسجد و کلیسا
معرفت دینی
از قران بپرس
حاج اقا یا حق
دست نوشته های مهدی جزینی
جویندگان حقیقت
آیه‏های عشق...
یوسف زهرا
مشاوره باجوانان
خبر نامه