سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و از معنى لا حول و لا قوة إلاّ باللّه از او پرسیدند ، فرمود : ] با وجود خدا ما را بر چیزى اختیار نماند و چیزى نداریم جز آنچه او ما را مالک آن گرداند . پس چون ما را مالک چیزى کرد که خود بدان سزاوارتر است تکلیفى بر عهده‏مان گذاشته و چون آن را از ما گرفت تکلیف خود را از ما برداشته . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31


 
بسم الله الرحمن الرحیم
متن جدید ترین سخنرانی  حجه الاسلام والمسلمین سید حسن نصر الله
با توجه به تحولات سیاسی اخیر مطالب مهمی است که باید با شما در میان بگذارم و در این قضایا موضع‌گیریهای شفاف و مشخصی را از نظر سیاسی داشته‌ باشیم؛ ما باید واقعیت این جنگ را روشن کنیم که چرا این جنگ در لبنان شکل گرفت؟ استدلالهای زیادی نزد ماست که حقیقت جنگ را مشخص می‌کند. رهبران آمریکا واسرائیل خیلی از حقایق را برای ما مشخص می‌کند و با توجه به این مواضع ما می‌توانیم ادامه مسیر بدهیم.

برادران و خواهران عزیز، یکی از این موارد صحبت خانم رایس (وزیر امور خارجه آمریکا) در مورد خاورمیانه جدید است. آیا این طرح بزرگ بدنبال اسارت دو نظامی اسرائیلی شروع شد یا اینکه یک طرح از قبل طراحی شده بود؟ اینها می‌خواهند خودشان به امور خاورمیانه مسلط باشند و فقط و فقط اسرائیل شریکشان باشد. در طرح خاورمیانه جدید هر چه شارون و اولمرت می‌گویند را باید بپذیرند و مانع اصلی در خاورمیانه جدید حزب الله است بعد ایران و سپس سوریه، لذا آنها می‌خواهند بر این موانع غلبه کنند، انتخابات حماس آنها را غافلگیر کرد و دچار تنگنا نمود زیرا به نظر آنها حماس یک گروه تروریست بود که آنها باید نابودش می‌کردند!! آنها را محاصره کردند بین آنها اختلاف ایجاد نمودند و بعد آنها یک سرباز صهیونیست را اسیر می‌کنند و این باعث شد اختلافات داخلی کم شود و بعد آمدن سراغ لبنان، در طی یک سال گذشته آنها تلاش بسیاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در لبنان انجام دادند و اوضاع لبنان را بشدت پیگیری می‌نمودند.
اما وقتی از مسائل داخلی (پیش آمده) ناامید گشته فهمیدند در داخل نمی‌توانند به مقاومت اسلامی لبنان غلبه کنند زیرا مردم با حزب الله بودند، بعد رفتند سراغ ارتش لبنان، متوجه شدند که از این طریق هم نمی‌توانند علیه ما اقدام کنند، زیرا ارتش لبنان یک ارتش ملی است و خود را قربانی توطئه اسرائیلی علیه حزب الله نمی‌کند.

در مرحله بعد طرحی دادند که حزب الله را داخل حکومت دخیل کنند تا شاید به این طریق حزب الله از راه خودش با درگیری در کار ، مناصب و مشاغل غافل کنند ولی از این طریق هم موفق نشدند و دیدند در داخل نمی‌توانند به حزب الله غلبه کنند بالاخره دیدند که تمامی توطئه‌های آنها بر علیه حزب الله کارساز نیست و حزب‌الله از سر راه برداشته نمی‌شود.

روشهای سیاسی، داخلی، ارتش و مردم در لبنان علیه حزب الله جواب نمی‌دهد. در عرصه بین‌المللی هم اقدامات زیادی انجام دادند، به سوریه فشار آورند، به ایران فشار آورند، دیدند نه ایران نه سوریه حاضر نیستند بر سر حزب‌الله معامله کنند و نهایتاً به آخرین گزینه روی آوردند که آن هم راه نظامی بود تا به این وسیله حزب ‌الله را از سر راه بردارند که در نتیجه به این ترتیب هم به سوریه و هم به ایران فشار بیاورند و آنها را کنار بزنند، لذا به گزینه جنگ روی آوردند؛ ما شاهد مانورهای اسرائیل در شمال و جنوب این کشور بودیم می‌دانستیم که اینها دارند آمادگی کسب می‌کنند بر علیه ما و همچنین کار اطلاعاتی را علیه ما شروع کردند و زمان بندی آنها برای آغاز عملیات نظامی سپتامبر سال جاری (دو ماه آینده) بود و بدنبال بهانه می‌گشتند تا یک حمله زمینی گسترده را علیه لبنان آغاز کنند و اساساً می‌خواستند پایگاه‌های کاتیوشای ما را بزنند و نیروی هوایی آنها ارتش را فلج کند و سپس زیر ساخت‌های لبنان را از بین ببرند تا به این ترتیب حزب الله را از بین ببرند البته این ترتیبی بود که آنها اتخاذ کردند شاید عده‌ای گویند چرا شما دو اسیر را گرفتید؟ ولی آنها این سناریو را در سپتامبر اجرا می‌کردند و از ما می‌پرسند شما انتظار این حجم واکنش اسرائیلی‌ها را داشته‌اید یا نه؟

بله بعد اسارات دو نظامی اسرائیلی سناریوی آنها آغاز شد و الان شاهد اجرای این سناریو از پیش طراحی شده هستیم، یعنی عملیات گسترده علیه لبنان، لذا آنها جنگ را به جلو انداختند زوتر از سپتامبر و البته آنها عنصر غافلگیری را در این عجله از دست دادند، ولی آنها فکر می‌کردند ما غافلگیر می‌شویم و آمادگی این جنگ گسترده را نداریم و فکر می‌کردند ما را فلج می‌کنند و آنها با کمترین و حداقل خسارتها بر ما غلبه می‌کنند. اما مقاومت ما سناریوی آنها را ناکام کرد، زیرا دشمن مجبور شد قبل از تکمیل اطلاعات (میدانی) خود دست به این اقدام بزند. آنها اسم این جنگ را جنگ گشوده و بازگذاشتند و ما هم این نبرد را مفتوح می‌دانیم و باید مقاومت کنیم. خطاب من به مردم لبنان و همه ملت‌ها و دولتهایی است که از ما حمایت می‌کنند، ما باید اهداف این جنگ را مشخص کنیم، آیا حزب الله به اسرائیل بهانه این جنگ گسترده را داد؟ خیر به نظر ما این (جنگ) لطف الهی بود به هر حال جنگ آغاز شد و ما کاملاً آماده بودیم و با گرفتن دو اسیر آماده این نبرد بودیم برادران عزیز نقشه آنها این است که لبنان را برگردانند زیرا چتر خودشان یعنی حالتی بدتر از قبل سال 1982 ، یعنی لبنان را آمریکایی و اسرائیلی کنند و فقط اوامر آنها را _(مردم و دولت و احزاب) گردن نهند ما با این طرح شوم مقابله می‌کنیم و وارد معرکه‌ای می‌شویم که بقیه اراضی اشغالی خود را نیز آزاد می‌کنیم انشاء الله. سیادت خود را مجدداً پیدا می‌کنیم و با مقاومت شما می‌بینیم حرکتهای سیاسی شروع شده قبل از رایس (وزیر امور خارجه آمریکا) هیات‌های بین‌المللی به لبنان آمدن و شروط آمریکا و اسرائیل را به ما دیکته کردند و راه حل‌هایی را نیز ارائه نمودند. من نمی‌خواهم حالا وارد ریز جزئیات این شروط و راه‌حل‌ها بشوم ولی نماینده ما این پرونده را پیگیری می‌کند ما هیچ شرطی را که خوار و ذلیل کننده باشد نمی‌پذیریم، مردم شما این همه قربانی و شهید دادید، شعار واقعی ما کرامت است. خانه‌ها ویران شد اما اینها دوباره آباد می‌شود اما نباید بگذاریم کرامت ما را پایمال کنند ما البته آماده قبول راه حلهای سیاسی (منصفانه) هستیم، انعطاف هم نشان دهیم تا جایی که خطوط قرمز ما مورد تعدی و تجاوز قرار نگیرد.

رایس به اسرائیل یک فرصت جدید داد تا جنگ علیه ما را ادامه دهد، الان روزهای سرنوشت‌سازی برابر (روبروی) لبنان قرار داد ما هم نیاز به همبستگی و صبر بیشتر داریم. ما در مقابل آنها و جنگ ، با مقاومت ادامه خواهیم داد بعد از ادامه این جنگ از طرف اسرائیل ما شروع کردیم به زدن (موشک باران) حیفا و تصمیم به بعد از حیفا هم هست و البته دشمن این را (زدن حیفا) بر ما تحمیل کرد و موشک باران خود را محدود نخواهیم کرد و انشاء‌الله بعد از حیفا می‌رویم البته منتظر زمان مناسب هستیم.

در درگیری‌های زمین مجاهدین ما راه دشمن را سد کردند و ما درگیری‌ها سختی را با دشمن داشتیم تانک‌های آنها را منهدم کردیم ما الان در بنت جبیل درگیر هستیم ما هر شهر و روستایی را بخواهند بگیرند و به آن تجاوز کنند با اینها اینچنین برخورد می‌کنیم و جلوی آنها را می‌گیریم ، ما ارتش کلاسیک نیستیم (خود را محدود به قوانین و خطوط درگیری نمی‌کنیم) ما با جنگ‌های نامنظم و چریکی جلوی آنها را سد می‌کنیم و هدف ما گرفتن حداکثر تلفات از دشمن است هر چند دشمن امکانات زیادی دارد و هدف او ممانعت از بمباران شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی است آنها در صددند این کار را انجام دهند و این دلیل تجاوز آنها و مقاومت ماست و اگر این روش آنها ادامه پیدا کند ما از آنها تلفات زیادی می‌گیریم سربازانشان، افسرانشان و تانکهایشان را نابود می‌کنیم و آنها را مجبور می‌کنیم به مرزها برگردند.

ما در درگیری زمینی دستمان باز است و شما نمی‌توانید مقابله کنید و تلفات زیادی را باید تحمل کنید و البته ما در این راه به خدا توکل داریم و متکی هستیم به بازوان پرتوان مجاهدانمان که برای معرفت به خداوند و عاشق به لقا الله هستند و دل از دنیا بریده‌اند و به آن پشت پا زده‌اند.

اما در مورد جنگ روانی ما با شما مردم کاملاً شفاف هستیم که اگر کسی از فرماندهان و مجاهدین ما شهید شد به آنها افتخار می‌کنیم و چه مجروح و چه اسیر شوند ما آنها را اعلام می‌کنیم ما در مارون الراس درگیر بودیم و جنگیدیم وقتی آنها مارون الراس را گرفتند ما گفتیم آنها گرفتند ولی اسرائیل دروغ گفت.
بعضی از رسانه‌های عربی و غیرعربی با آنها هستند متاسفانه الان بنت جبیل در دست مجاهدین است و دارند می‌جنگند، اسرائیل ادعا دارد که صدها نفر از ما را کشته و بیست نفر اسیر گرفتند! خیر آنها فقط در مارون دو نفر را اسیر کردند و وقتی فهمیدند آنها از حزب الله نیستند آنها را آزاد کردند زیرا آنها از حزب‌الله نبودند آنها حالا از مکانهای دیگری برای تصرف و تجاوز صحبت می‌کنند و شما این دروغ‌ها را باور نکنید ما اگر شهید بدهیم، اعلام می‌کنیم اگر زمینی را از دست بدهیم نیز اعلام می‌کنیم. دشمن حقیقت را نمی‌پذیرد و این نشانه ضعف آنهاست و ماحقیقت را می‌پذیریم و آنرا اعلام می‌کنیم و راهی را برگزیدیم که به آن افتخار می‌کنیم زیرا منتهی به شهادت است و بر پایداری و مقاومت خود اصرار داریم تا کشورمان را آزاد کنیم و البته امور این چنین باقی نخواهد ماند و ما پیروز می‌شویم کما اینکه این چنین شد و آینده این را نشان می‌دهد.

کوشش آمریکا هم کارساز نیست، زیرا خونهای پاکی که از مردم بر زمین می‌ریزد چه از حزب الله چه ارتش و چه از مردم، این خونها حتماً به شمشیر ظالمان به اذن خدا پیروز می‌شود.
برگرفته از سایت خبری تحلیلی مبارزین 

 نوشته شده توسط مهدی زارع در سه شنبه 85/5/10 و ساعت 2:10 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

نورالهدی
مهدی زارع
کوچک همه محبان اهل بیت (ع)هستم و همه افتخارم سربازی اقا امام زمان(عج) در حوزه علمیه می باشد. چون هدف نشر مطالب است هر گونه کپی برداری از این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع هم اشکالی ندارد

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 292776
جستجو در صفحه

لینک دوستان
بندیر
شلمچه
صفای دل
کربلای جبهه ها یادش بخیر... !
نکته های زندگی
بانو
پاک دیده
آدمکها
عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو:مشاوره ،مقاله ،دانلود آهنگ و عکس.
پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h
افلاکیان
_..-- وب نامه --.._
شیعه مذهب برتر
عطر گل یاس
گاهنامه نماز
وبلاگ های قرآنی Quranic Weblogs
حکومت اسلامی
ولایت
و خدایی که در این نزدیکیست
مجله نسل جوان
دنیا به روایت یوسف
جاده خدا
باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه
بازی بزرگان
وسوسه عقل
در هوای دوست
مسجد و کلیسا - mosque&church
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
4. پایگاه اطلاع رساتی دفتر حضرت ایت الله العظمی تبریزی
پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله فاضل لنکرانی
پایگاه رسمی دفتر ایت الله العظمی مکارم شیرازی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت ایت الله صافی گلپایگانی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایت الله العظمی نوری همدانی
مرکز پاسخ به پرسشها (حوزه علمیه قم)
مسجد و کلیسا
معرفت دینی
از قران بپرس
حاج اقا یا حق
دست نوشته های مهدی جزینی
جویندگان حقیقت
آیه‏های عشق...
یوسف زهرا
مشاوره باجوانان
خبر نامه